Header afbeelding ACF Bentveld

ACF Bentveld

 Vraag vanuit ACF Bentveld:

Na jarenlang hetzelfde logo te hebben gevoerd, werd het tijd voor een update. Het automatiseringsbedrijf dat ICT-omgevingen aanlegt, onderhoudt en vernieuwt, speelt in op de nieuwste ontwikkelingen om zo de beste oplossingen te kunnen bieden. Daar hoort dan ook een huisstijl bij die eigentijds is. Het is echter wel belangrijk dat de herkenbaarheid vanuit het oude logo niet geheel verloren gaat.

De aanpak/oplossing:

We hebben kritisch naar het oude logo gekeken en daar verbeteringen in aangebracht. Zo is er bewust voor gekozen om ‘ACF’ en ‘Bentveld’ even groot af te beelden. De kleuren groen en donkerblauw komen weer terug, maar door meer met donkerblauw te werken is het logo krachtiger en beter leesbaar. Er is geen ingewikkeld beeldmerk ontworpen. Less is more. Wel is in het logo een speels element toegevoegd; de slash, als knipoog naar de computer. De krachtige slogan die we hebben bedacht, voegt kort toe waar het bedrijf voor staat.

Dit leverde het op:

Het resultaat is een sterke, herkenbare huisstijl die uniform is doorgevoerd op diverse huisstijldragers zoals de website, het kantoordrukwerk en op reclameborden. Tevens hebben we alle bedrijfsbussen voorzien van een halve carwrap. De huisstijl straalt nog steeds dezelfde betrouwbaarheid uit, is herkenbaar maar een stuk krachtiger geworden. Met deze eigentijdse en toch ook tijdloze uitstraling, kunnen ze de komende jaren weer vooruit.

Alt
Alt
Alt
Alt
Alt
Alt
Alt