Lancering nieuw onderwijsconcept

De uitdaging

De Vario Onderwijsgroep wilde een compleet nieuw onderwijsinitiatief in de markt zetten: zelfsturend voortgezet onderwijs. Waar de leerlingen hun toekomst in eigen hand hebben, gepersonaliseerd leren met meer vrijheid en verantwoordelijkheid. Hoe positioneren we dit onderwijsinitiatief? Is er draagvlak? Wie zijn onze doelgroepen? Welk verhaal hebben we voor de doelgroep en hoe geven we dit vorm?

De oplossing

Met behulp van een aantal brainstormsessies met de werkgroep en de doelgroepen hebben we de merkidentiteit, de kernwaarden en (de wensen van) de doelgroepen duidelijk gedefinieerd. Na het bedenken van de naam hebben we het logo en de huisstijl ontwikkeld en de uitvoering van een reclamecampagne verzorgd.

De impact

Het vernieuwde onderwijsconcept is eigen en met de nodige aandacht gepositioneerd. De doelgerichte communicatiemix van online en offline middelen (zoals advertenties en persberichten in de krant, billboards, flyerverspreiding, relatiegeschenken, website en een social media campagne) heeft geresulteerd in het vullen van een brugklas vol enthousiaste leerlingen voor het eerste schooljaar. X-tuur groeit jaarlijks; steeds meer leerlingen en ouders ontdekken het zelfsturende onderwijs.
Bekijk hier de website.